Peltikarhut

Brand identity, website, name, logo

2018

Case Study


Aki ja Heikki perustivat yhteisen peltisepänliikkeen 2007. Miehet ostivat Muhokselta juuri liiketoimintaansa päätelleen yrittäjän pajan ja ryhtyivät hommiin. Vuosien aikana yritys on erikoistunut perinteisiin, vaativiin peltisepäntöihin ja toteuttaa lisäksi vesikatto- ja peltikohteet, listat ja julkisivupellitykset. Asiakkaina ovat olleet niin yksityiset henkilöt, taloyhtiöt, isännöitsijät, rakennusliikkeet kuin seurakunnat, kunnat ja kaupungitkin.

Reilu kymmenen vuotta myöhemmin RRP-Rakentajat Oy ei ehkä ollut lopulta yrittäjienkään mielestä se mieleenpainuvin tai erottuvin nimi rakennusalalla ja vakiintunutta ilmettäkään ei ollut muotoutunut. Vanha verkkosivusto oli puolestaan kankea, eikä täysin palvellut tarkoitusta.

Meitä yritys kiinnosti ennen kaikkea ammattitaidon ja osaamisnäytteiden vuoksi: yrittäjien silmät syttyivät, kun he saivat kertoa tekemistään vaativista kuparikatoista ja kunnolla tehdyn konesaumakaton kestävyydestä. Rima oli asetettu korkealle, mutta tekemistä ei oltu uskallettu hehkuttaa. –Mikä loistava pohja kokonaisvaltaiselle brändin kirkastamiselle!

”Brandstein on myös pystynyt joustamaan meidän aikataulujemme mukaan, sillä rakennusalalla on paiskittava hommia silloin, kun niitä on.”

-Aki Isoaho, yrittäjä ja peltiseppä

Ensimmäiset workshopit toimistomme väki oli kuunteluoppilaina kysellen alasta ja sen lainalaisuuksista, sekä siitä, millaisia asiakkaita yrityksellä on ja mitä he kaikkein palavimmin haluaisivat tehdä.

Brandbookin suunnittelun yhteydessä toteutettiin nimiprosessi. Molemmille osapuolille oli selvää, että nimeen halutaan tuoda alan perinteitä ja tekemisen meininkiä. Aputoiminimeksi rekisteröity Peltikarhut onkin nyt osa yrityksen näkyvää brändiä, joka näkyy niin verstaalla kuin verkossakin, työmaita unohtamatta.

Yrityksen ilmeen ja logon suunnittelu sujuivat jouhevasti osana isompaa prosessia. Logo on moderni, mutta kertoo myös otsomaisesta voimasta ja metsän kuninkaan viisaudesta. Se mm. suunniteltiin toimimaan myös hauskasti heijastimena kankaalle painettaessa.

”Pikkusen eri fiilis lähteä komeissa kamppeissa työmaallekin. Nyt porukka tietää, että ketkä siellä katolla häärii.”

-Heikki Inkala, yrittäjä ja peltiseppä

Uusille, mobiilissakin toimiville ja hakukoneystävällisille verkkosivuille lisättiin tietoa osaamisesta, tuotteista ja palveluista. Mukaan tuotiin myös ripaus persoonaa ja ammattiylpeyttä. Lisää vuosien varrella kertyneitä referenssejä lisätään sivustolle, kunhan kuvauskelit alkavat näyttää kesäisemmiltä.

Kokonaisuutena Peltikarhujen kohdalla onnistuttiin mielestämme rakentamaan itsensä näköinen brändi, joka on positiivisella tavalla persoonallinen: vähän juro ja karvainen, mutta turvallinen ja asiansa osaava kumppani.

Toteutimme mm.:

-Brändin kirkastuksen ja brändiworkshopit
-Nimiprosessin
-Ilmeen suunnittelun
-Graafisen ohjeiston
-Verkkosivut
-Kustomoidut tuoteikonit
-Valokuvauksen
-Esitteen
-Käyntikortit
-Ajoneuvojen tarroitukset
-Työasujen suunnittelun
-Verkkonäkyvyyden parantaminen (mm. Google My Business löydettävyys sekä Facebook-tili)

Kaikki Projektit