Joni’s Barber Shop

Brand identity, website, logo, packaging design

2019

Case Study


Joni’s Barber Shop on oululainen parturialan perinteitä ja laatua kunnioittava parturiliike. Yrittäjä Joni Pekkalalta löytyy kokemusta alalta yli 25 vuoden ajalta useista yrityksistä, mutta 2015 hän halusi uudistaa konseptia perinteistä parturointitaitoa ja -tekniikoita korostavaksi. Nykymuodossaan yrityksen vahvuusalueita ovatkin erityisesti miesten tyylikkäät hiustenleikkuut sekä partojen muotoilu.

Juuri tuo perinteinen parturitaito ja siihen liittyvä sekä sitä ympäröivä kulttuuri ovat keskiössä osana vintage-henkistä Joni’s brändiä. Joni’s -kokonaisuuden pääsuunnittelijana on toiminut Tuomas Mujunen. Joni ja Tuomas ovat tehneet töitä yhdessä käytännössä vuodesta 1994 ja Tuomas on osaltaan vastannut useammankin Jonin salongin ilmesuunnittelusta – firmat ovat vaihtuneet, mutta miehet pysyneet.

Tuorein konsepti on luonnollisesti ollut mieleistä tehtävää retroa tutkineelle ja siihen kokonaisvaltaisen uppoutuneelle Tuomakselle. Inspiraationa suunnittelussa olivatkin vanhat parturiliikkeiden mainokset sekä hoitotuotteiden pakkaukset.

“Brandstein loi ilmeen, joka kuvastaa sitä, mitä meidän liikkeemme on ja haluaa olla.”

-Joni Pekkala, yrittäjä

Joni’s Barber Shop -liikkeen ilmesuunnittelun lisäksi yritykselle toteutettiin verkkosivut 2019 alkuvuodesta. Niistä tehtiin selkeät ja yksinkertaiset, mutta samalla kaiken oleellisen informaation tarjoavat.

Oma sivujuonteensa on Suomessa valmistettu Joni’s Brilliant Rock Steady Wax, jonka pakkaussuunnittelusta Brandstein myös kantoi vastuun. Idea oman muotoilutuotteen tekemiselle lähti Jonin saamasta asiakaspalautteesta: markkinassa oli täydellisen hiuspomaden mentävä aukko. Kanta-asiakkaat osallistuivatkin tuotekehitykseen ja testaukseen. Lopulta käsissä (ja tukassa) oli rakenteeltaan täydellinen tuote, joka antaa kiiltävän ja kammattavan, klassisen tyyliin.

Kaikki Projektit