Google-markkinointi tuo ostavan asiakkaan luoksesi


Kirjoitin aiemmin hakukoneoptimoinnin hyödyistä ja tavastamme toimia asiakkaidemme parhaan näkyvyyden kumppanina. Koska Google mahdollistaa kohdentamisen niin maksuttomasti kuin myös maksettujen mainosten kautta, ajattelin hieman avata myös Google-markkinoinnin maailmaa.

Googlen hakutulokset muodostuvat kolmesta osasta. Kaksi osista on maksetuille mainoksille ja yksi varsinaisille hakutuloslistauksille. Sijoittumiseen varsinaisessa hakutuloslistauksessa mahdollisimman ylös vaaditaan hakukoneoptimointia, kun taas Google AdWords -mainosten järjestykseen voidaan vaikuttaa tarjoamalla relevanttia sisältöä ja kilpailukykyistä klikkihintaa.

Mainosten sijoittelu

Google AdWords -mainospaikat sijaitsevat perinteisesti Googlen hakusivuilla sivun yläreunassa ja oikeassa reunassa, mutta myös muualla, kuten Googlen hakuverkostossa (mm. Google Maps, kuvahaku ja kumppaneiden hakusivut) ja Display-verkostossa (mm. YouTube, Blogger ja Gmail).

Google AdWords -mainosjärjestelmässä mainostajat käyvät huutokauppaa mainospaikoista. Mainoksen sijoittuminen tuloksissa on hintatarjouksen ja Google määrittämien laatupisteiden yhdistelmä. Pelkkä raha ei siis ratkaise mainoksen sijoitusta hakutuloksissa, sillä Google arvottaa myös tiedon laatua ja hyödyllisyyttä käyttäjälle.

Ylläpito ja seuranta

oogle AdWords -mainonnan kannattavuutta voidaan seurata webanalytiikan avulla. Raportista näkyy, miten mainos toimii, kuinka monta uutta asiakasta otti yhteyttä mainoksen kautta ja mistä he tulivat. Tulosten perusteella tehdään sitten ylläpitotoimia Google AdWords -kampanjaan.

Näin me toimimme

Paras tulos saavutetaan yhdistämällä hakukoneoptimointi sekä Google-markkinointi. Tarjoamaamme hakukoneoptimointipakettiin voit tutustua täällä. Meillä Brandsteinilla Google-markkinointi pitää sisällään seuraavat vaiheet: A. Lähtötilanteen analysointi.
B. Tarpeiden, tavoitteiden ja mediabudjetin määrittely.
C. Näkyvyyden ja kohderyhmien suunnittelu.
D. Avainsanojen ja sisällön suunnittelu.
E. Mahdollisen kohdesivun eli landing pagen suunnittelu.
F. Seurantatyökalujen integrointi.
G. Seuranta ja ylläpito.
H. Tulosten raportointi.

Kiinnostuitko?

Kysy meiltä lisää Google-markkinoinnista: info@brandstein.fi

Kirjoittaja: Virpi Vainio