Brandstein 7.0

helmikuu 2, 2018

Kun istun uudessa toimitilassamme työpöytäni takana ja nostan katseeni yläviistoon, näen ensimmäisen opiskelijaboxini ikkunan. Vuonna 1986 muutin tuohon yksiöön valmiina aloittamaan arkkitehtuurin opinnot. Kolmessakymmenessä vuodessa olen päässyt Torikadun toiselle puolen.



Onko teillä vaikeita asiakkaita vai huonoa palvelua?

kesäkuu 16, 2016

En ole itse helppo asiakas, myönnetään se nyt heti kärkeen. Yritykset pääsevät helposti boikottilistalleni, jos kaikki ei mene putkeen – ja se ei muuten paljoa vaadi. Tervehtimättä jättäminen, odottamaan joutuminen, ohi puhuminen, joustamisen puute, huonot opasteet, lupausten pettäminen, kaikenlainen säätäminen, epäselvyys ja konstikkuus riittävät esimerkiksi kadottamaan ostofiiliksen.


Brandsteinin Purkkikakku

joulukuu 22, 2015

Kakku (kuten hyvä brändikin)rakentuu hyvistä ainesosistasopivan kypsyttelyn jälkeen.Mainio resepti on avain onnistumiseen, ja lopulta hyvä maku suussa palkitsee työn. Tule hyvä kakku – ja vuosi 2016!


Black Friday: markkina­sirkusta vai huonoa bisnestä?

marraskuu 27, 2015

Amerikasta Suomeen rantautunut Black Friday näyttää vetävän yhä useamman kotimaisen kaupan mukaan suuren maailman kulutusjuhlaan. Kiitospäivän jälkeen vietettävä joulusesongin avaus on liikevaihdoltaan Yhdysvalloissa edelleen toki merkittävä tapahtuma, mutta puoli vuosisataa vietetty markkina-ilottelu on kääntynyt surullisenkuuluisaksi ostoryntäysten synnyttämien kuolemantapausten ja sen taloudellisen kannattamattomuuden vuoksi.



Sosiaalinen media pikseli pikseliltä

toukokuu 7, 2015

Sosiaalisen median kuvakoot muuttuvat jatkuvasti ja tuottavat päänvaivaa niin somen henkilökohtaisessa kuin yrityskäytössäkin. Kokosimme alla olevaan infograafiin muutamia strategisia mittoja Facebookista ja Twitteristä.



10 vinkkiä sisältö­markki­nointiin

huhtikuu 14, 2014

Joko olet kuullut puhuttavan sisältömarkkinoinnista? Sillä tarkoitetaan asiakkaan tarpeista nousevan sisällön tuottamista, jonka tarkoituksena on sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä. Kyse on siis lopulta niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kiinnostavien sisältöjen luomisesta. Pyrkimyksenä on tarjota hyötyä, auttaa, innostaa, informoida tai viihdyttää vastaanottajaa – luoda suhde asiakkaaseen.


Alasti ruuhkabussissa

tammikuu 10, 2014

”Istun alasti täpötäydessä ruuhkabussissa. En uskalla nousta seisomaan, koska silloin paljastaisin vielä enemmän itsestäni – kauhu paljastumisestani vain kasvaa.”


Google-markkinointi tuo ostavan asiakkaan luoksesi

tammikuu 7, 2014

Kirjoitin aiemmin hakukoneoptimoinnin hyödyistä ja tavastamme toimia asiakkaidemme parhaan näkyvyyden kumppanina. Koska Google mahdollistaa kohdentamisen niin maksuttomasti kuin myös maksettujen mainosten kautta, ajattelin hieman avata myös Google-markkinoinnin maailmaa.