From our blog

Haluamme jakaa ajatuksiamme kiinnostavista asioista kanssanne.

If Google can’t find it, it doesn’t exist

Osallistuimme alkutalvella hakukoneoptimoinnin koulutukseen teroittaaksemme tietämystämme aiheesta. Kouluttajana toimi Artem Daniliants Lumolinkiltä. Ajattelimme, että lienee paikallaan kirjoittaa aiheesta myös tänne, sillä kysehän on asiasta, jota oikeastaan millään yrityksellä ei tulisi olla varaa sivuuttaa.

Hakiessasi tietoa, avaat luultavimmin Googlen ja syötät siihen hakusanat. Koska noin 97 % hakukoneiden käytöstä tapahtuu Suomessa Googlen kautta, voimme olettaa että myös asiakkaasi toimivat samoin. Mikäli sivustosi ei löydy helposti, on todennäköistä että he siirtyvät asioimaan paremmin löytyville kilpailijan sivuille. On siis tärkeää, että sivustosi listautuu hakukoneissa, kuten Googlessa, mahdollisimman korkealle.

SEO_hakutulokset_small

Hakukoneoptimointi on tehokas tapa lisätä hakukonenäkyvyyttää ja kasvattaa verkkosivujen laadukkaita kävijämääriä. Sen tavoitteena on nostaa sivuston sijoitusta hakukoneissa ja sitä myötä parantaa löydettävyyttä ja lisätä kävijämääriä. Pelkkiä kävijämääriä ei kuitenkaan kannata tuijotella, sillä hakukoneoptimoinnin yksi olennaisimpia hyötyjä on se, että se tuo sivuille nimenomaan ostohalukkaita asiakkaita satunnaisvierailijoiden sijaan. Käytännössä hakukoneoptimointi on prosessi, jossa sivuston sisältöä ja lähdekoodia muokkataan hakukoneille paremmin ymmärrettävään muotoon.

Hakukoneoptimoinnin hyödyt:

1. Parantaa yrityksen löydettävyyttä: Sekä sisällön että lähdekoodin vastineet hakusanoille varmistavat, että asiakas löytää juuri oikeille sivuille.

2. Vahvistaa yrityksen brändiä: Hyvä hakukonesijoitus herättää luottamusta, sillä hakutulosten kärjessä oleva yritys mielletään toimialansa merkittävimmäksi.

3. Tuo lisää kävijöitä: Vain noin 10 % käyttäjistä selaa hakutuloksia ensimmäistä sivua pidemmälle, joten sijoittuminen etusivun kärkeen tai mainospaikoille kasvattaa sivujen kävijäliikennettä.

4. Tuo asiakaskontakteja: Sivuille ohjautuu liiketoiminnan kannalta merkittävämpiä kävijöitä satunnaiskävijöiden sijaan.

5. Parantaa sivuston asiasisältöä: Sivuille on suunniteltu käyttäjän kannalta relevanttia sisältöä mielenkiintoisessa muodossa.

6. Mitattavuus: Raportista näkyy, miten mainos toimii: kuinka monta uutta asiakasta otti yhteyttä mainoksen kautta, ja mitä kautta he yrityksen sivuille tulivat.

Me toimimme näin

Hakukoneoptimointi on monitasoinen ja jatkuva prosessi, joka yltää aina lähtötilanteen kartoittamisesta ylläpitoon ja tulosten raportointiin. Meillä Brandsteinilla prosessi on seuraava:

A. Lähtötilanteen analysointi.
B. Tarpeiden ja tavoitteiden määrittely.
C. Näkyvyyden ja kohderyhmien suunnittelu.
D. Avainsanojen ja sisällön suunnittelu.
E. Sisäinen ja ulkoinen optimointi.
F. Sivuston rekisteröinti hakukoneisiin ja hakemistoihin.
G. Seurantatyökalujen integrointi.
H. Seuranta ja ylläpito.
I. Tulosten raportointi.

Kiinnostuitko?

Kysy meiltä lisää hakukoneoptimoinnista: info@brandstein.fi

Kirjoittaja: Virpi Vainio

Ei kategoriaa | | No Comments

Comments are closed.

« »